Köp- & Leveransvillkor

Leveranser
Vi har ett begränsat antal mopeder och scootrar i vår butik i Uppsala men vi beställer hem om just din modell inte finns inne. Varför inte beställa hemleverans (inom Uppsalaområdet) lagom till en födelsedag eller en fest (leveranskostnad tillkommer)! Kontakta oss via telefon om du vill veta mer och besked om vi har just den modell du vill ha hemma (Tel 018-508080)!

Välkommen in till vår butik där du kan provsitta och känna på de fina mopederna! Vi håller öppet i butiken helgfri måndag – fredag mellan 10.00 – 18.00.

Priser:

  • I priserna ingår moms med 25%.
  • Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser motsvarande.
  • Priserna kan även ändras av omständigheter som Moppeservice.se och Lintec KB inte råder över,
  • t.ex ändrade leverantörspriser, valutaförändringar eller ändrad moms etc..
  • Om det råder skillnad mellan ett pris du sett någon annanstans och vår webbutik så är det webbutikens priser som gäller!

Force Majeure:
Lintec KB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses  bl. a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse.

I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t. ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden etc.

Distanshandel
Vi följer Konsumentverkets regler för distanshandel.
Internethandel, postorder- och telefonförsäljning regleras i distansavtalslagen.
Lagen gäller när en konsument handlar något av ett företag utan att köpare och säljare träffas. Sådana köp kallas distansavtal.
Ångerfristen är 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan.
Vid distansavtal har du inte ångerrätt om:

  1. Varan på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas. (t ex elkomponenter)
  2. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.
  3. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den.
  4. Tänk på att emballaget ska vara oskadat vid retur.

Återbetalningsskyldighet:
Vi återbetalar returer inom 30 dagar.

Leveransskyldighet:
Näringsidkaren ska utlämna produkten och avsluta uppdraget inom 30 dagar från den dag du gjorde din beställning och har betalat produkten.
Det är emellertid möjligt att avtala om en annan skälig tidsgräns för leveransen. Om näringsidkaren inte levererar i tid och detta inte beror på dig,  så har du rätt att häva avtalet. Om den vara du har köpt är felaktig eller om tjänsten inte utförts fackmässigt har du rätt att reklamera med stöd av konsumentköplagen respektive konsumenttjänstlagen.

Om du häver avtalet är näringsidkaren skyldig att lämna tillbaka vad du har betalat. Detta ska ske snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då näringsidkaren tog emot ditt meddelande om hävning.

  • Returer
    För produkter returnerade inom 30 dagar där ångerrätten inte har utnyttjats görs ett 15% avdrag för att täcka hanteringskostnader. För varor returnerade efter 30 dagar görs ett returavdrag om minst 40%.
  • Returer efter 60 dagar godkänns ej.
  • Returer av specialbeställda och ej lagerförda artiklar godkännes ej.
  • Returer av elektronikartiklar godkännes under förutsättning att förpackningens plombering ej är bruten. Vissa elektronikartiklar saknar förpackning och kan ej returneras.
  • Returfrakten betalas av avsändaren.
  • Större returer skall föregås av en ansökan om retur.
  • All ansökan om ångerrätt och returer gör Du hos Kundtjänst 018-50 80 80 eller på vår email: info@moppeservice.se
  • Vid retur står kunden för returkostnaden. 
  • Alla returer måste ske med dörr till dörr leverans.
  • Vi har ingen möjlighet att lösa ut returer på upphämtningsställen.

Läs mer om Garantier och Reklamation här »